Juice

Alltså, måste ju bara klargöra en grej.

Har suttit och varit SÅ irriterad för att jag säger äppeljuice, och massa andra säger äpplejuice. Visste inte om det var äppel eller äpple som var rätt. Googlade lite och fick fram detta:

"I Svenska Akademiens ordlista är äppeljuice, äpplejuice, äppeljos och äpplejos alla godkända."

Alltså, det gör mig inget att både äppeljuice och äpplejuice är godkända. Men... VEM, I HELA VIDA VÄRLDEN, LÅTER FOLK STAVA JUICE JOS? HAHA JAG DÖR!!!

Jag menar, hur skrattretande är inte detta:
- Ska gå och ta mig ett glas jos.

HAHA JOS!!! FULASTE JAG SETT!!!

Såja, nu vet ni det. Äppeljuice och äpplejuice är båda korrekt. Nu har vi rett ut det. Ha en fin tisdag!


Kommentarer
Postat av: Louise

Jag skulle säga att det bara är retards som säger 'äpplejuice' ..Fuck em! ;>

2011-10-04 @ 21:41:40
URL: http://tangoberra.blogg.se/
Postat av: Micccco

Hahahahahhah sööööt du eeee

2011-10-09 @ 08:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0