Alanyastory 25jan-3feb

Såg att jag fått en kommentar om att jag gärna fick berätta om hur min resa var nu i vinter. Självklart kan jag göra det! Visste inte att så många alanya-nierds faktiskt läste min blogg, hahaha :D

Hmm.. Ja, vart ska jag börja?

Klockan 10:05 skulle mitt plan från Luleå lyfta, men det var försenat och likaså var Micaelas plan från Umeå. Vi fick typ panik eftersom vi fick för oss att man måste checka in väskorna minst 2 timmar innan eftersom det var utrikes. Men så var inte fallet, så det var lugna puckar.

I kön till incheckning fanns det 1 ljushuvud och 1 mellanting. Ljushuvudet var jag och mellantinget var Micaela. (Känn dig inte alltför speciell för att jag sa mellanting, biatch! hehehe). Det var kul. Hon som checkade in kollade på mig typ som: "är du säker på att du har komit rätt?". MEN JAAA!!!!

Aja. I väntan på flyget köpte jag mig en macka som hade utgångsdatumet 25/1 - vilket var samma dag. Haha kul liksom. Typ den torraste mackan jag ätit. För 60 riksdaler också. INTE OKEJ. Sen shoppade vi loss på taxfree, typ en liter Absolut och sånt som var beställt till kära Turkey.

Ja. Mellanlandning i Istanbul och kära Sabiha Gökcen med 5% engelsktalande personal. Jag och mic befann oss på våra flygstolar typ 5 minuter innan planet lyfte. Tack vare världens mest virriga flygplats med världens virrigaste personal. Sen kan jag ju inte påstå att vi var så mycket mindre virriga men det är en annan femma.

När vi sen landat på Antalya så står vi och väntar på våra väskor. Praktikanter som dom inhyrt den dagen gör allt fel och sen kommer våra väskor tydligen längst bort i hörnet på ett liiitet rullband. SOM INTE ENS RULLADE!? Dom liksom lyfte ut våra väskor ur detdär hålet. Tja? Normalt? Min väska gick sönder i ett handtag också. Kullllll.


NU börjar det väsentliga i det hela. När jag kommit till Alanya! (vet inte varför jag lyckades skriva en hel jävla roman om resan dit? JAJA kul för er intresserade iallafall hahaha)

Väl framme lyckades vi dricka upp halva Absolut-flaskan. Haha vad hände där? Fattade inte hur vi hann det, men den var halv dagen efter iallafall. Hoppsan? Men jag skyller på att jag hade rest hela dagen och äntligen kommit fram. Biten mellan Antalya och Alanya är ju så jävla dryg också. HATAR den.

Dagen efter blev jag serverad turkisk frulle med cay, GUD vad jag har saknat det. Turkisk frulle är det bäääästa. Denna dagen skulle jag även göra middag. Kyckling med ris. NU kommer en rolig historia kan jag lova er.

Jag ska steka kyckling (som dessutom var hel och var tvungen att skäras i småbitar, kuuul) och göra ris och sås på 1 PLATTA! 1!!! Och i ett kök utan lampa. Kolsvart typ? Kul? Nej. Det var väl inte det lättaste jag har gjort. Riset ska ju inte heller kokas som i Sverige, så det blev som en gröt och kycklingen blev typ rå. Och eftersom jag inte har något att göra sås på blev det yoghurt till. Inte okej, typ den vidrigaste middagen jag någonsin gjort. Detta blev jag mobbad för resten av veckan. MEN FÖRSÖK GÖRA VÄLSTEKT JÄVLA KYCKLING SJÄLV I ETT KOLSVART KÖK!!!!! :( HUR SKA JAG VETA???

Resten av veckan tillbringades också med Alkohol, det blev James Dean och liknande. Promenader i hamnen och handling på Tansas. Jag var en Alien vart jag än gick. Folk kunde ju lika gärna köpt en TV att kolla på istället för att kolla på mig. Men ne.

Robin Hood har ju öppet på fredagar och lördagar, så där tillbringade jag helgen på nätterna. Fredagen fick jag även sitta där och dricka caffelatte kring 9 på kvällen och titta på när dom tvättade fönster. Rätt kul det med, eftersom dom tvättade fönstrena med fönsterputs och... wait for it.... TIDNINGSPAPPER? Dom torkade liksom bort det med tidningspapper? Haha herregud, turkar alltså. Oh my.

Gratisvodkabull och trevligt folk på RH, boxades med Charlie och Burhan, träffade både nya och gamla vänner och försökte sjunga med i turkiska låtar. Hahahahaha herregud.

Söndagen gick vi till James Dean, och drack vodkabull såklart. Gick hem, drack öl (hahahaha alltså jag har inte druckit så mycket som det låter hoppas jag) och spelade vändtia x 1000. Lärde Hakan och hans flickvän korttrick medans en full Hakan försökte göra ett korttrick 3984 gånger och misslyckades varje gång. Fail.

För att kortfatta hela veckan skulle jag beskriva den med: GOD mat (undantag för min alive chicken såklart...), cay, vodkabull, vändtia, TV, muratti, mys, kall lägga, promenader, avundsjuka (NO SHIT, avundsjuka i Alanya? neeeej!), konstig bilfärd hem.

Ja, bilfärden. Hahahaha. Min chaufför till Antalya var en MYCKET wasted Sedat som precis kommit från James Dean när han hämtade oss. HAHA GUD.

"You really need to take your belt because he is so drunk. Hahaha maybe we will crash". HAHA GUD orkar inte. Okej att jag åkt med fulla människor korta sträckor i Alanya men från Alanya till Antalya? Okej! När vi skulle tanka tog det även 3498 år eftersom alla pumpar var tomma? Vi hann typ sova och dricka cay medans. Hahaha gud.

Och sen bar det ju av hemmåt, och jag hade inte kunnat längta tillbak mer. Jag är inte gjord för att bo här. Jag vet vart jag hör hemma och jag saknar så jävla mycket. Saknar saknar saknar saknar. Fan.

Cok cok cok söttnnoooosss! Sluttaaaa! hahaha

Kommentarer
Postat av: Esther

Låter som du haft en mkt bra vecka där i alanya :)

2011-02-07 @ 21:48:13
URL: http://mylifeallover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0