Young and smart


Jag tänkte berätta om den här tjejen. Camilla, 4-5 år gammal.

Detta kom på tal tidigare idag, så jag måste bara skriva ner detta. HAHA.

När jag var liten var jag vegetarian. Till ungefär 10 års ålder eller mer(?). Jag åt inte kött. När vi grillade smaskiga kotletter och saftiga oxfiléer så åt jag inte det. Jag åt grillad korv istället. När vi åt en god fläskfilégryta åt jag antingen falukorv eller köttbullar. För jag var faktiskt vegetarian. Japp!

Jag var även allergisk mot senap. För det var (är) så vidrigt.

När någon frågade om min pappa var Farbror Melker så var han det. (Min pappa har varit väldigt lik honom. HAHA)

Då kan jag börja förklaringarna:
  1. Jag tyckte inte om kött. Jag fick lära mig att all fläskfilé och sånt hette "kött", så jag åt inte kött! Jag var ju faktiskt vegetarian! Hur fan skulle jag veta att korv och köttbullar också var kött? Dah? Har ni frågor angående vegetarianer är det ju bara att fråga mig, jag vet ju hur det är.
  2. Senap har aldrig varit min grej. Det är vidrigt. Men nu kan jag erkänna att jag aldrig har varit allergisk mot senap. Man kommer inte långt på att ljuga :(
  3. Jag kunde ju inte hålla mig från att ljuga om att pappa var Farbror Melker om folk verkligen frågade. Jag hade ju världens chans där alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0